Χρειάζονται τα Κατηχητικά Σχολεία ?



  
  Δυστυχώς, οι γονείς σήμερα έχουν σαρκολατρική αντίληψη και αγωνίζονται, ξοδεύοντας πολλά χρήματα, για φοίτηση των παιδιών τους σε αθλητικά σωματεία, σε εξωσχολικές δραστηριότητες κ.λπ. που τα ωφελούν μόνο σωματικά και γνωστικά. Βέβαια, δεν κάνουν άσχημα. Όμως, γιατί αδιαφορούν για την ηθική τους αγωγή; Επιθυμούν περισσότερο να γίνουν «φουσκωτοί» και καλοί παλαιστές, καλές χορεύτριες, καλλίγραμμα σώματα, από άτομα με ηθικές ανάγκες και αξίες; Αυτό προσπαθούν τα Κατηχητικά Σχολεία· και μάλιστα με διάθεση ελάχιστου χρόνου, προσφέρουν ηθική διδασκαλία, χαρούμενη και αγνή ψυχαγωγία και χωρίς καμία δαπάνη. Δεν κάνουν ούτε «παπάδες» ούτε «καλογέρους», όπως ειρωνευόμενοι, τα κατηγορούν πολλοί. Η κλίση αυτή έρχεται από αλλού. Τα Κατηχητικά Σχολεία διαπλάθουν ηθικούς χαρακτήρες και ας το καταλάβουν αυτό καλά οι γονείς. Διδάσκονται εκεί να τιμούν τους γονείς τους και ν’ αγαπούν τον συνάνθρωπό τους. Αυτό τους είναι αδιάφορο; αν ναι, τότε να μην διαμαρτύρονται για τον κοινωνικό κατήφορο και ας…απολαμβάνουν τις νεανικές συμπλοκές, τις ύβρεις, την αγορά των κινητών και στα μικρά παιδιά ακόμα, με τις τρομερές βλάβες της υγείας και της οικονομίας τους.
    Με λύπη παρατηρούμε την αδιαφορία των νέων γονιών στην ηθική και χριστιανική αγωγή των παιδιών τους. Φοβόμαστε πως θα έρθει η στιγμή που θα το μετανιώσουν. Προσέξτε με τι πάθος οδηγούν οι Μουσουλμάνοι τα παιδιά τους σε ανάλογη αγωγή, που μάλιστα δεν έχει την χριστιανική ηθική τελειότητα.
    «Μα η ηθική σωτηρία της νεολαίας μας θα έρθει από την ωριαία φοίτηση στο Κατηχητικό;», θα ρωτήσουν κάποιοι. Μα δεν λέμε πως το Κατηχητικό κάνει θαύματα. Το Κατηχητικό βοηθά, ενισχύει, ρίχνει σπόρους, καλλιεργεί, προβληματίζει, υποδεικνύει, οδηγεί. Για τους λόγους αυτούς, λοιπόν, όχι μόνο δεν πρέπει να το ειρωνεύονται ή να το περιφρονούν αλλά αντίθετα, να το ενισχύουν.
    Στο παρελθόν, η Πολιτεία στήριζε πραγματικά τα Κατηχητικά Σχολεία. Σήμερα χλιαρά το παρακολουθεί, και μόνο η Εκκλησία το στηρίζει, το βοηθά και αγωνίζεται γι’ αυτό, αν και ανταμείβεται με χλευασμό, ειρωνεία και επιθέσεις. Αυτό είναι λυπηρό. Ας το καταλάβουν ιδιαίτερα οι γονείς που βάζουν άλλες προτεραιότητες, από την ηθική διάπλαση του παιδιού τους. Τους καλούμε να συνδυάσουν τις εξωσχολικές δραστηριότητες με τη φοίτηση του παιδιού τους στο Κατηχητικό Σχολείο και να είναι βέβαιοι πως η ηθική διάπλαση του παιδιού τους, που θα εισπράξουν, θα είναι και η πολυτιμότερη αμοιβή της ζωής τους.
Ανδρέας Μπούτσικας
τ. Σχολικός Σύμβουλος-Συγγραφέας
«ΛΥΔΙΑ» σελ. 312-313, Νοέμβριος 2009
ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ
ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ
πηγή

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *